![](https://redring.cz/assets/uploads/media-uploader/blog-marketing-plan9-1920x12801612980326.jpg)
Váš marketingový plán – Co s tím, když to nefunguje?
Není to úplně podle Vašich představ? Najděte a odstraňte chyby. Jestliže máte pocit, že Váš marketingový plán nefunguje, je potřeba se zamyslet nad tím, které části MP nefungují a proč. Abychom mohli prohlásit, že MP nefunguje, připomeňme si jeho smysl a cíl. Marketingový plán by pro Vás měl být pomyslnou kuchařkou, která Vás povede tím..
![](https://redring.cz/assets/uploads/media-uploader/blog-marketing-plan8-1920x12801612980325.jpg)
Váš marketingový plán – Analýza, zpětná vazba
Analyzujte, měřte, srovnávejte a vyhodnocujte Sledujte plnění jednotlivých kroků ve Vašem plánu. Jestliže jste si MP dobře navrhli a vybrali jste formy propagace, které jsou měřitelné – pravidelně analyzujte výsledky a vyhodnocujte je. Používejte: Zpětnou vazbu – web, letáky, průzkumy (ankety, osobní dotaz) Několik tipů jak získávat zpětnou vazbu: SWOT analýzu Po určitém období vytvářejte...
![](https://redring.cz/assets/uploads/media-uploader/blog-marketing-plan7-1920x12801612980325.jpg)
Váš marketingový plán – Akční plán a finance
Naplánujte si, co kdy udělat a v jakém pořadí – Váš akční plán Vypracujte si plán, který bude obsahovat jednotlivé kroky a aktivity, které musíte splnit, abyste dosáhli svého marketingového cíle. K těmto jednotlivým kroků si můžete přiřadit: Finanční stránka Jak už jsem zmínil v jednom z minulých článků, rozpočet na marketing u velkých firem...
![](https://redring.cz/assets/uploads/media-uploader/blog-marketing-plan6-1920x12801612980324.jpg)
Váš marketingový plán – Marketingový mix a komunikace
Mixujeme Váš marketingový plán Marketingovým mixem se rozumí souhrn čtyř marketingových nástrojů tzv. “4P” – product, place, price, promotion. V češtině se tedy bude jednat o: Vaše zboží a služby (product) Definujte si produkty, které budete nabízet. Popište jejich vlastnosti, unikátnost, výhody, konkurenční výhody..
![](https://redring.cz/assets/uploads/media-uploader/blog-marketing-plan5-1920x12801612980324.jpg)
Váš marketingový plán – Marketingové cíle
Vybíráme správné marketingové cíle V předchozím díle jste si ujasnili místo Vaší firmy na trhu. V tomto okamžiku se snažte zamyslet nad tím, kde byste svoji firmu za pár let rádi viděli. Vycházet byste měli samozřejmě především ze svých strategických a taktických cílů.
![](https://redring.cz/assets/uploads/media-uploader/blog-marketing-plan4-1920x12801612980323.jpg)
Váš marketingový plán – Strategické a taktické cíle
Zvolte si vhodné taktické a strategické cíle Zvolení strategických (dlouhodobých) cílů Zvolte si cíle, k nimž se chcete dopracovat nebo které si přejete udržet. U menších firem to bývá např. expanze na jiné trhy (Slovensko) nebo také často “pouze” konzistentní prosperita a růst firmy. V případě, že si zvolíte např...